יום רביעי, 10 ביוני 2009

על ניהול מוזיאון בתקופת מיתון

ניהול מוזיאון בזמן מיתון
ניהול מוזיאון בזמן מיתון דורש היערכות שונה כמו בכל ארגון אחר .
הצעד הראשון שייבחר כל מנהל: קיצוץ הוצאות מיידי, התייעלות, והידוק החגורה, כדי לעמוד בתקציב ( שגם קודם בקושי הספיק ועכשיו התדלדל עוד יותר) .
במקביל, ניתן לחשוב על דרכים חדשות ויצירתיות ליצירת הכנסות, ובעיקר לבסס את הגדלת ההכנסות על ניצול יעיל של המשאבים הקיימים, העומדים לרשות הארגון
אחת הדרכים באמצעותה יכול מוזיאון ליצור מקור הכנסה נוסף הינה ע"י הצעת שירות של מדריך קולי (אודיו גייד ) למבקר. מדריך קולי זה מיועד להעשיר את חווית המבקר ולספק לו מידע וחוויות שיעשירו את חווית הביקור במוזיאון .
מדריך קולי המוצע למבקר תמורת תשלום יכול ליצור למוזיאון מקור הכנסה נוסף, שיכול רק לתרום בעיתות משבר .
בין המרכיבים הנדרשים ליצירת מדריך קולי שניתן להציע לקהל נכללים: הפקת התכנים, ציוד, ותפעול השירות.
הפקת תכנים
באפשרות המוזיאון להפיק את התכנים באופן עצמאי . לדוגמא, יכול האוצר לכתוב את קטעי ההסבר- עליהם מבוסס המדריך הקולי. כמו כן, יכול המוזיאון להחליט ולהקליט את מנהל המוזיאון, האוצר, או את אחד המדריכים במוזיאון . גם נושא ההקלטה ועריכת פס הקול יכול להתבצע היום באמצעים דיגיטליים בסיסים ביותר וכך יכול המוזיאון לחסוך חלק משמעותי מההוצאות.
בחירת הנגנים: ניהול תכנים עצמאי
באפשרות המוזיאון לבחור נגנים שיאפשרו לו עצמאות וגמישות רבה בנושא ניהול התכנים . בין המכשירים הקיימים כיום, ניתן למצוא מכשירים ייעודיים למוזיאונים ותערוכות, המאפשרים למוזיאון להפיק את התכנים באופן עצמאי ולהטעין את התכנים לנגנים, לשנות , להוסיף ולעדכן , כל זאת באופן עצמאי ובלתי תלוי בספק הנגנים.
עלויות תפעול
בין הנגנים הייעודיים כיום, ניתן לבחור נגנים המקלים על התפעול ומאפשרים לתפעל את השירות באמצעות כוח האדם הקיים (קופאיות, מדריכים וכו'). כמו כן, ניתן לבחור במכשירים שאינם דורשים טעינה חשמלית וכך מאפשרים חיסכון בחשמל ובמקום אחסון .
בנוסף , בחירת ציוד, אמין, הדורש טיפול לתחזוקה ותיקונים מינימאליים, יכול להוות מרכיב נוסף בחיסכון בעלויות תפעול וניהול .
לפרטים נוספים
אודי לנדאו
054-4697447
Udilan11@gmail.com
הכותב מנהל חברה המספקת ציוד ושירותי הדרכה קולית למוזיאונים ואתרי תיירות
www.rsf-israel.com

אין תגובות: